Eγγραφείτε εδώ για να λαμβάνετε τα τελευταία νέα μας.
E-MAIL:
 
Δημιουργικές προτάσεις για δύσκολους καιρούς
2

Το γενικότερο κλίμα στην κοινωνία μας σήμερα είναι οικονομικά, κοινωνικά και περιβαλλοντολογικά βεβαρημένο. Η αγορά μοιάζει να ασφυκτιά και πιέζει με συνεχώς αυξανόμενους ρυθμούς για λύσεις, προϊόντα και υπηρεσίες που να είναι πιο οικονομικές, περισσότερο ευέλικτες και φιλικότερες προς το περιβάλλον. Η απάντηση στις απαιτήσεις των καιρών δεν μπορεί παρά να είναι η προώθηση καινοτόμων ιδεών που δίνουν ρεαλιστικές λύσεις σε υπαρκτά προβλήματα των επιχειρήσεων.

Του Δημήτρη Κόκκορη


Η ραγδαία ανάπτυξη της τεχνολογίας, καθώς και η μεγάλη μείωση του κόστους απόκτησής της, δημιούργησε στον κλάδο των ψηφιακών εκτυπώσεων μια ανεπανάληπτη υπερπροσφορά σε σχέση με την μικρή ελληνική αγορά. Σήμερα όμως, η έλλειψη ουσιαστικής γνώσης και εμπειρίας σε ένα τόσο ανταγωνιστικό περιβάλλον σε συνδυασμό με την οικονομική ύφεση, έφεραν όλες αυτές τις δορυφορικές εταιρείες στο τέλος της ζωής τους.

Οι πελάτες, εκτός από τις χαμηλές τιμές, ψάχνουν για συνεργασίες που μπορούν να τους προσφέρουν ουσιαστικές λύσεις και να τους προσδώσουν κάποιο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για τις δικές τους υπηρεσίες και προϊόντα.

ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΕΚΤΥΠΩΣΕΙΣ ΣΕ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΜΕΝΟ ΡΟΛΟ
Ειδικότερα στην αγορά της εσωτερικής διακόσμησης καταστημάτων, γραφείων αλλά και σπιτιών, παρατηρούμε τα τελευταία χρόνια μία σταδιακή αύξηση στη χρήση της ψηφιακής εκτύπωσης για την επένδυση χώρων, κυρίως για διαφημιστικούς αλλά και αισθητικούς σκοπούς. Για καιρό η γκάμα των διαθέσιμων υλικών που χρησιμοποιούνταν σε τέτοιες εφαρμογές περιοριζόταν κυρίως σε εύκαμπτα υλικά με βάση το πλαστικό, όπως αυτοκόλλητα, βινύλια, μουσαμάδες, πλαστικοί καμβάδες, αντανακλαστικές και φωτιζόμενες μεμβράνες. Οι πιέσεις όμως της παγκόσμιας αγοράς για πιο ευέλικτες λύσεις και διαφοροποίηση, αλλά και για μείωση της επιβάρυνσης του φυσικού περιβάλλοντος με ρύπους, δημιούργησαν την ανάγκη για έρευνα και ανάπτυξη νέων τεχνολογιών εκτύπωσης. Έτσι λοιπόν σήμερα, εκτός από τις κλασσικές επιλογές, η γκάμα των χρησιμοποιούμενων υλικών έχει εμπλουτιστεί με νέα, όπως για παράδειγμα ταπετσαρίες τοίχων φιλικές προς το περιβάλλον, κατασκευασμένες από χαρτί και βαμβάκι, χωρίς τη χρήση πλαστικών υλών.


Οι διακοσμητικές εφαρμογές σήμερα ποικίλουν και ο βαθμός δυσκολίας τους είναι άμεσα συνδεδεμένος με την φαντασία και τη δημιουργικότητα του εκάστοτε γραφείου, καθώς και με την πολυπλοκότητα της κατασκευής και της τοποθέτησης. Τα κριτήρια επιλογής του κατάλληλου υλικού για την επένδυση ενός χώρου με γραφικά ή εικόνα, είναι ο τρόπος τοποθέτησης, το είδος της εφαρμογής, η ζητούμενη αντοχή, η απόδοση του εικαστικού που θα χρησιμοποιηθεί, η υφή και η αίσθηση της τελικής επιφάνειας και τελικά το κόστος. Αρχιτέκτονες και διακοσμητές ψάχνουν για λύσεις, οι οποίες θα διαφοροποιούν τις προτάσεις τους σε σχέση με τις συνήθεις υλοποιήσεις. Παράλληλα, θα εξασφαλίζουν εξοικονόμηση του κόστους κατασκευής, καθώς θα τους επιτρέπουν να επενδύσουν τους υπό διαμόρφωση χώρους με αισθητικά και μοντέρνα υλικά, αντί της χρήσης ακριβών οικοδομικών υλικών ή έτοιμων ταπετσαριών, προσδίδοντας στο τελικό αποτέλεσμα ένα πιο προσωπικό χαρακτήρα.

Άλλωστε, γνωρίζουμε όλοι πόσο σημαντική είναι στις σημερινές συνθήκες η συνολική εμπειρία που θέλουμε να αποκομίσει ο πελάτης μπαίνοντας στον χώρο ενός καταστήματος, ο συνεργάτης στα γραφεία μιας εταιρείας και ο ιδιοκτήτης στο σπίτι του. Ο φρέσκος σχεδιασμός, οι ευφάνταστες γραμμές, τα ιδιαίτερα οικοδομικά υλικά και η χρήση αντικειμένων παίζουν σημαντικό ρόλο στη συνολική εμπειρία του, όμως η χρήση εικόνας και γραφικών μπορεί να είναι καθοριστική! Μην ξεχνάμε άλλωστε ότι ο άνθρωπος κινείται στο σύγχρονο αστικό περιβάλλον με τόσο γρήγορους ρυθμούς και λαμβάνει τόσα μηνύματα καθημερινά, ώστε η χαλάρωση, η συγκέντρωση των αισθήσεων, η εστίαση της προσοχής και το εξιτάρισμα της φαντασίας του μέσα στο χώρο να αποδεικνύονται ένα ιδιαίτερα δύσκολο έργο. Η δημιουργική χρήση γραφικών και ψηφιακής εκτύπωσης σε συνδυασμό με όλα τα παραπάνω, μπορεί να έχει καταπληκτικά αποτελέσματα.

Η ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΟΥ PLACE IDENTITY
Ενδεικτικό των τάσεων που αναδύονται στο συγκεκριμένο τομέα είναι το γεγονός ότι εξειδικευμένες εταιρείες διαμόρφωσης χώρων προωθούν πολύ ενεργά μέσω των προτάσεών τους, την εταιρική ταυτότητα στον χώρο. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η εταιρεία theSwitch, η οποία σχεδιάζει επαγγελματικούς χώρους και αναπτύσσει Place identity, δηλαδή χώρους με μοναδική ταυτότητα οι οποίοι επικοινωνούν τις αξίες μιας μάρκας, διαμορφώνουν πολυαισθητικές εμπειρίες και εμπνέουν εργαζόμενους και καταναλωτές..

Στη DOT Imaging πιστεύουμε πολύ σε αυτή τη φιλοσοφία σχεδιασμού και φυσικά στα αναρίθμητα πλεονεκτήματα που μπορεί να της προσδώσει η χρήση εφαρμογών ψηφιακής εκτύπωσης. Με στόχο την ανταπόκριση σε αυτές τις ανάγκες, η DOT Imaging καινοτομεί εισάγοντας για πρώτη φορά στην ελληνική αγορά μια ολοκληρωμένη οικολογική ψηφιακή γραμμή παραγωγής. Τα μελάνια, που χρησιμοποιούμε είναι κατασκευασμένα από latex (ένα φυσικό υλικό), είναι άοσμα και δεν περιέχουν πια επικίνδυνους διαλύτες. Τα υλικά είναι οικολογικά (100% PVC-free), βραδύκαυστα (Β1 class) και αντιμυκητιακά. Ο συνδυασμός τους κάνει εφικτή την ανάπτυξη νέων εφαρμογών, όπως η επένδυση με customized ταπετσαρίες των τοίχων σε παιδικά δωμάτια, παιδικούς σταθμούς και νοσηλευτικές εγκαταστάσεις ή άλλους παρόμοιους χώρους όπου η υγιεινή και η ποιότητα του εισπνεόμενου αέρα είναι ζωτικής σημασίας.

"Imagine the place" είναι το μότο μας και αυτό προωθούμε σε κάθε μας συνεργασία! Αφήστε την φαντασία σας ελεύθερη να δημιουργήσει ένα χώρο έτσι όπως τον ονειρεύεστε χωρίς να βάλετε περιορισμούς. Τα κατάλληλα υλικά εκτύπωσης και τον τρόπο εφαρμογής θα τα βρούμε μαζί στη συνέχεια…

INFO

Η DOT Imaging (www.dotgroup.gr) δραστηριοποιείται στον χώρο των ψηφιακών εκτυπώσεων και εξειδικεύεται σε εφαρμογές εσωτερικής και εξωτερικής διακόσμησης, στην αναπαραγωγή έργων τέχνης και φωτογραφιών, στο ντύσιμο οχημάτων και κτιρίων, καθώς και σε εφαρμογές διαφημιστικών ενεργειών. Αποτελείται από μια δυναμική ομάδα ανθρώπων με πολυετή γνώση και εμπειρία επάνω στη τέχνη της γραφιστικής, της οπτικής επικοινωνίας και της ψηφιακής εκτύπωσης. Αξίζει να σημειωθεί ότι είναι η εταιρεία που έφερε για πρώτη φορά στην Ελλάδα την ψηφιακή εκτύπωση μεγάλου μεγέθους (1994, 3M Scotchprint 2000). Σήμερα, βρίσκεται ανανεωμένη σε νέες σύγχρονες εγκαταστάσεις στον Ταύρο. Το 2010 καινοτομεί επενδύοντας στην πρώτη στον κόσμο οικολογική ψηφιακή εκτυπωτική μονάδα της ΗΡ με μειωμένες αρνητικές επιπτώσεις στο περιβάλλον, γεγονός που την καθιστά την πρώτη ελληνική εταιρεία που παρέχει ολοκληρωμένες λύσεις "πράσινων" ψηφιακών εκτυπώσεων, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Νομοθεσία.


Δημοσιεύθηκε στο InStore  τεύχος  57 (06-07-08/2010)

 
Search for materials
Αναζητήστε εδώ :
 
Search for materials
 
Events
> p_public 2016\"Παιδί και το δημόσιο χώρο\"

Η ομάδα p_public, υπό την αιγίδα του Συλλόγου Αρχιτεκτόνων Χανίων, διοργανώνει για 7η συνεχή χρονιά, το φεστιβάλ “p_public 2Ο16”.

Φέτος, θα εστιάσουμε στην σχέση παιδιού και δημόσιου χώρου, μέσω συζητήσεων που θα πραγματοποιηθούν στο Κέντρο Αρχιτεκτονικής της Μεσογείου και δράσεων σε ανοιχτούς δημόσιους χώρους της πόλης των Χανίων, άμεσα συνδεδεμένων με τον θεματικό άξονα του φεστιβάλ.